Dobrinka Kuzmanović je profesorka na Univerzitetu u Beogradu - Filološkom fakultetu, Seminaru za društvene nauke i u Visokoj školi elektrotehnike i računarstva u Beogradu, gde realizuje nastavu psihologije na master studijama. Diplomirala je i doktorirala na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu. U okviru svoje doktorske teze bavila se empirijskom proverom konstrukta digitalne pismenosti i analizom prediktora postignuća učenika.
Na polju naučno-istraživačkog rada bavi se razvojem i učenjem u formalno-obrazovnom kontekstu, digitalnom pismenošću učenika i zaposlenih u obrazovno-vaspitnim ustanovama – uključujući pismenost u domenu veštačke inteligencije, bezbednim ponašanjem na internetu, digitalnom dobrobiti mladih itd. Istraživačko iskustvo stekla je rukovođenjem i učešćem u brojnim međunarodnim i domaćim projektima, uključujući OECD/PISA, OECD/TALIS, Global Kids Online, EU Kids Online, Learning for the 21st Century, Family Safety Net, New Literacy, Stop digital violence, Škola bez nasilja itd.
Angažovana je kao ključni ekspert u oblasti obrazovanja od strane više međunarodnih (UNICEF, OEBS, Savet Evrope i UNDP.) i domaćih organizacija (Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Centar za obrazovne politike, Centar za interaktivnu pedagogiju, Secons i dr.).
Autorka je više monografija, naučnih članaka, obrazovno-političkih dokumenata (npr, Okvir digitalnih kompetencija nastavnika), programa nastave i učenja (npr. Digitalni svet za učenike mlađih razreda osnovne škole), obuka, kao i stručnih vodiča za zaposlene u vaspitno-obrazovnim ustanovama, mlade i roditelje.
Dobitnica je niza nagrada, među kojima su: Nagrada Društva psihologa Srbije za popularizaciju savremene psihologije „Živorad Žiža Vasić” (2024), Nagrada za medijsku pismenost „Dragan Janjić” (2023) i Nagrada za doprinos razvoju digitalnog obrazovanja – EdTech Western Balkan Awards (2021).