Cilj:Upoznavanje sa osnovama objektno orijentisanog projektovanja složenih programskih sistema korišćenjem jezika za modelovanje UML i primenom projektnih uzoraka
Ishod:Studenti će biti osposobljeni da uz pomoć savremenog razvojnog okruženja na jezuku UML razviju modele za složene softverske projekte.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
Predstavljanje ciljeva predmeta. Šta je vizuelno modelovanje. Istorija razvoja UML-a. Upoznavanje sasoftverskimalatimazamodelovanje. Softverskialatikojimasedefinišu zahtevi prilikom projektovanja softvera
Dokumentovanje zahteva korisnika kroz dijagrame zahteva, dijagrame aktivnosti
Dokumentovanje zahteva korisnika kroz dijagrame korisničkih interfejsa i slučajeva upotrebe
Detaljno opisivanje slučajeva upotrebe preko dijagrama korisničkih interfejsa
Modelovanje dinamike sistema kroz dijagrame komunikacije
Modelovanje dinamike sistema kroz sekvencijalne dijagrame i dijagrame stanja
Modelovanje strukture sistema kroz dijagrame klasa
Modelovanje baze podataka kroz dijagrame podataka
Modelovanje komponenti sistema kroz dijagrame komponenti
Modelovanje topologije mreže kroz dijagrame raspoređenosti
Modelovanje testiranja sistema kroz dijagrame testiranja
Korišćenje gradivnih obrazaca
Korišćenje strukturnih obrazaca
Korišćenje obrazaca ponašanja
Praktična nastava:
U softverskim paketima koji podržavaju UML dijagrame vežbaće se modelovanje softvera preko svih opisanih dijagrama koji se uče u teorijskoj nastavi.