Spinner

Dokument se učitava

ATUSS

VIŠER

Akademija tehničko-umetničkih strukovnih studija Beograd

Odsek Visoka škola elektrotehnike i računarstva

Projektovanje softvera Šifra: 190208 | 8 ESPB

Opšte informacije
Nivo studija: Specijalističke strukovne studije
Godina studija: 1
Semestar: 2
Uslov: Objektno orijentisano programiranje
Cilj: Upoznavanje sa osnovama objektno orijentisanog projektovanja složenih programskih sistema korišćenjem jezika za modelovanje UML i primenom projektnih uzoraka
Ishod: Studenti će biti osposobljeni da uz pomoć savremenog razvojnog okruženja na jezuku UML razviju modele za složene softverske projekte.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
  1. Predstavljanje ciljeva predmeta. Šta je vizuelno modelovanje. Istorija razvoja UML-a. Upoznavanje sasoftverskimalatimazamodelovanje. Softverskialatikojimasedefinišu zahtevi prilikom projektovanja softvera
  2. Dokumentovanje zahteva korisnika kroz dijagrame zahteva, dijagrame aktivnosti
  3. Dokumentovanje zahteva korisnika kroz dijagrame korisničkih interfejsa i slučajeva upotrebe
  4. Detaljno opisivanje slučajeva upotrebe preko dijagrama korisničkih interfejsa
  5. Modelovanje dinamike sistema kroz dijagrame komunikacije
  6. Modelovanje dinamike sistema kroz sekvencijalne dijagrame i dijagrame stanja
  7. Modelovanje strukture sistema kroz dijagrame klasa
  8. Modelovanje baze podataka kroz dijagrame podataka
  9. Modelovanje komponenti sistema kroz dijagrame komponenti
  10. Modelovanje topologije mreže kroz dijagrame raspoređenosti
  11. Modelovanje testiranja sistema kroz dijagrame testiranja
  12. Korišćenje gradivnih obrazaca
  13. Korišćenje strukturnih obrazaca
  14. Korišćenje obrazaca ponašanja
Praktična nastava:
  1. U softverskim paketima koji podržavaju UML dijagrame vežbaće se modelovanje softvera preko svih opisanih dijagrama koji se uče u teorijskoj nastavi.
Literatura
  1. Alempije Veljović, „Objektno modeliranje informacionih sistema“, Megatrend univerzitet primenjenih nauka, Beograd 2005.
  2. James Rumbaugh, Ivar Jacobson, Grady Booch, “The Unified modeling language, Reference manual”, 2nd edition, Addison Wesley, 2005
  3. Simon Benet, Steve McRobb, Ray Farmer, “Object-oriented systems analysis and design”, 3rd edition, McGraw Hill, 2006
  4. James W. Cooper, “Introduction to Design Patterns in C#”, IBM T J Watson Research Center, 2002
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja: 4
Vežbe: 3
Drugi oblici nastave: 0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
0
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
30
seminarski rad
0
kolokvijum
0
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
70
Usmeni ispit
0
Praktični ispit
0

Nastavnik

Saradnik

Obaveštenja